T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURDUR / GÖLHİSAR - Cumhuriyet Ortaokulu

TEKNOLOJİ ÜRETMEYE DOĞRU

TEKNOLOJİ ÜRETMEYE DOĞRU "ADIM ADIM SCRATCH" e-TWİNNİNG PROJESİ

Bilişim teknolojileri hayatımıza gireli yıllar oluyor. Ancak son yıllarda hemen hemen herkes için

hayatın vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Bilişim teknolojilerinin kullanımı, 3-4 yaşlarındaki

çocuklardan tutun da heybesini hayat yüküyle ve tecrübesiyle doldurmuş ileri yaşlardaki yetişkinlere

kadar geniş bir aralığa yayılıyor.

Ülkemizin 10 farklı şehrinden e-Twinning yoluyla bir araya gelen 10 öğretmen, teknolojiyi

sadace tüketmek yerine teknoloji üretmeye dikkat çekmek için bir projeyi hayata geçirdi. Projeye

katılan okullar: Konya/Selçuklu Erdem Bayazıt Ortaokulu (Mustafa DEMİREL), Eskişehir/Tepebaşı

Mustafa Kemal Ortaokulu (Şerife BIYIKLI), Erzurum/Yakutiye Raif Azak İmam Hatip Ortaokulu (Esranur

UĞURLU), Hatay/Payas Yunus Emre Ortaokulu (Leyla DURAKÇI), Burdur/Gölhisar Cumhuriyet

Ortaokulu (Hatice ORAL), Kırşehir/Çiçekdağı Şehit Öğretmen Bayram Tekin Ortaokulu (Tuğba AZİZ),

Sakarya/Erenle Mehmet Gölhan Ortaokulu (Pınar KAZANCI), Muş/Merkez Mehmet Zafer Çağlayan

Ortaokulu (Hatice KOÇPINAR), Çankırı/Merkez Yunus Emre Ortaokulu (İlknur ARAÇ), Samsun/İlkadım

Ahmet Sarı Ortaokulu (Buket İSTEKLİ).

Proje, çocukları kodlama dünyasına adım adım yaklaştırdığı için "Adım Adım Scratch" adını

taşıyor. Scratch bir blok kodlama aracı. Bu araç kullanıcıların kendi etkileşimli hikayelerini, oyunlarını,

animasyonlarını programlamalarına olanak sağlıyor. Scratch ile kodlama öğrenen çocukların problem

çözme, algoritma oluşturma, yaratıcı düşünme, sebep sonuç ilişkisi kurma ve tasarım gibi alanlarda

yeterlilikleri gelişiyor.

Projede öğrenciler scratch arayüzünün ve kullanımını, kod bloklarıyla algoritma oluşturmayı

çeşitli etkinliklerle öğrendiler. Kendileri gibi kodlamaya merak duyanlar için kod bloklarının anlatıldığı

bir online kitap oluşturdular. Hep beraber ortak bir platformda bir oyun kodladılar. Öğrenciler bu

projeyle scrtach ile kod yazmanın yanında, çeşitli web 2.0 araçlarını öğrenme ve kullanma imkanına da

sahip oldular. Projenin her aşamasında eğlenerek öğrenen ve üreten bu ekip okullarında kodlamaya

dikkat çekmeyi başardılar.

Adım Adım Scratch projesi her hafta yapılan dersler ve öğrencilerin ürettikleri etkinliklerle iki

aylık çalışmasını tamamladı. Çalışma sonunda öğrencilere katılım belgeleri düzenlendi.

Yapılan çalışmaları proje web sitesinden inceleyebilirsiniz: 

https://adimadimscratch.com/

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 04.06.2021 - Güncelleme: 04.06.2021 20:32 - Görüntülenme: 183
  Beğen | 1  kişi beğendi